ponedjeljak, 27. lipnja 2011.

VAG-COM OPIS PROGRAMA I KRATKE UPUTE

VAG-COM OPIS PROGRAMA I KRATKE UPUTE

VAG-COM je najpopularniji i vjerojatno najbolji program za dijagnostiku VAG grupe automobila. Podržava testiranje većine VW, Audi, Skoda i Seat automobila. Izdavać programa je američka firma Ross-Tech, a program se može koristiti i u besplatnoj shareware verziji koju možete skinuti sa site-a proizvođača. Pošto shareware verzija ima određena ograničenja, program možete registrirati da biste dobili punu funkcionalnost. Cijena registracije programa je oko 100 US$.
VAG-COM program redovito se obnavlja novim mogućnostima i podacima za najnovije modele VAG vozila. VAG-COM program do verzije 500 nije imao podršku za CAN-BUS komunikaciju kakvu koriste VAG vozila proizvedena poslije 2004. god. Te starije verzije programa rade sa takozvanim KL interfejsima kakve možete kupiti kod ovlaštenih servise  Vazno je napomenuti da kod starijih verzija VAG-COM-a postoje i hrvatske verzije programa koje će olakšati rad svima onima kojima engleski jezik nije jača strana. Verzije programa veče od 500 za rad koriste specijalne HEX-CAN interfejse i mogu raditi i novije modele vozila od 2005. na dalje.
Pošto su starije verzije programa zbog rada sa jeftinim KL interfejsom pristupačnije u ovom opisu zadržati ćemo se kod njih iako je princip rada sa novijim verzijama isti no uz neke dodatne mogućnosti.




Po otvaranju programa VAG-COM na ekranu Vam se pojavljuje početni prozor. U njemu birate što želite raditi. Za početak je potrebno odabrati OPTIONS i podesiti opcije za rad sa vašim računalom te testirati interface.




U OPTIONS prozoru važno je podesiti COM port na koji je priključen K Dijagnostika VAG KL interface. Na većini računala to je COM1. Kod desktop računala ponekad se nalaze dva COM porta koji su označeni sa COM1 i COM2. Nakon što ste izabrali ispravan COM port spojite interfejs sa računalom i zatim sa vozilom. Na automobilu uključite kontakt i stisnite tipku TEST u OPTIONS prozoru. Ako je sve ispravno spojeno otvoriti će Vam se prozor sa porukom da je COM port OK i da je interface pronađen i spreman (found and ready). Ukoliko dobijete poruku da adapter nije pronađen provjerite dali ste odabrali pravi COM port, dali su konektori ispravno priključeni na računalo i automobil i dali je uključen kontakt. Ako je sve ovo ispravno odrađeno, a program i dalje javlja grešku pokušajte sa drugim automobilom, pošto je moguće da ovaj automobil nije kompatibilan sa programom VAG-COM ili sa VAG KL interface-om. Ako sistem ne radi niti na jednom automobilu potrebno je provjeriti ispravnost COM porta na računalu ili interface-a.
Kod KL interfejsa koji se spajaju na USB port računala pažljivo pročitajte upute o instalaciji drivera. Nakon instalacije i podešavanja virtualnog COM porta postupak testiranja je isti kao i kod serijskog KL interfejsa.




Kada ste podesili opcije možete početi sa dijagnostikom. U OPTIONS prozoru kliknite na Save da snimite opcije i u glavnom prozoru odaberite SELECT. Otvara Vam se Select Control Module prozor u kojem birate koji kontroler želite otvoriti. Naravno, nema svaki automobil svaki od ponuđenih kontrolera. Noviji automobili u pravilu imaju i više kontrolera tako da ćete na nekom novijem Pasatu sa više dodatne opreme moći otvoriti recimo kontroler motora, airbaga, radio kasetofona, servo-upravljača, podizača prozora, centralnog zaključavanja, navigacije i sličnih dodataka, dok ćete na starijem Polu ili Ibizi sa 1,9D motorom pronaći samo kontroler diesel pumpe i eventualno immobilizer-a






Kada jednom uspješno otvorite kontroler dobivate mogućnost da iz njega očitate zabilježene greške i obrišete ih iz memorije. Osim ovoga moguće je čitati mjerne blokove kontrolera i pomoću njih u realnom vremenu pratiti promjene raznih fizikalnih veličina u vozilu kao što su broj okretaja motora, količina usisanog zraka, brzina ubrizgavanja goriva, temperatura motora i slično. Sve ove vrijednosti mogu se pratiti brojčano ili pomoću preglednih dijagrama. Iduća funkcija je Readiness. Klikom na nju pokrećemo provjeru spremnosti raznih sustava vozila. Drugi dio funkcija svrstava se u napredne postupke. Svaka od ovih funkcija može nešto promijeniti u konfiguraciji kontrolera pa ih treba koristiti samo ako točno znate što radite. Za razliku od gore opisanih sigurnih postupaka koji ne mogu ništa pokvariti, neoprezno korištenje naprednih funkcija i te kako može. Napredne funkcije su: Login - logiranje u kontroler, Basic setings - slično kao mjerni blokovi, ali sa automatskom kalibracijom podataka, Output tests - nalaže kontroleru da testira sve izvršne električne uređaje pod njegovom kontrolom, Recode - funkcija koja služi za kodiranje kontrolera (recimo ako autokasetofonu dodamo CD changer moramo rekodirati autokasetofon da bi ga prihvatio) i Adaptation koji služi za pregledavanje i mjenjanje raznih funkcija kontrolera (pomoću ove funkcije možete promjeniti broj okretaja u praznom hodu, dodati nove ključeve immobilizeru, poništiti ili podesiti servisne intervale i slično).

Nema komentara:

Objavi komentar